TELEFONSKI BROJEVI GRADSKE UPRAVE (NAKON POTRESA)

Gradska uprava privremeno je premještena na adresu Marijana Cvetkovića 8, u zgradu bivše Postaje prometne policije Sisak u Capragu u kojoj se nalaze Pisarnica, Upravni odjel za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo, Upravni odjel za gospodarstvo i komunalni sustav i Upravni odjel za prostorno uređenje i zaštitu okoliša. U zgradi Gradske vijećnice (Rimska 26) nalaze se Upravni odjel za proračun i financije i Upravni odjel za upravne, imovinsko pravne i opće poslove.

Za sve informacije možete nazvati sljedeće brojeve telefona:

Stožer (informacije vezane uz  potres): 044/635-525

Pisarnica: 044/635-500, 044/635-501;

Upravni odjel za obrazovanje, kulturu, sport, branitelje i civilno društvo: 044/635-516;

Upravni odjel za gospodarstvo i komunalni sustav: 044/635-511;

Upravni odjel za proračun i financije: 044/510-107;

Upravni odjel za upravne, imovinsko pravne i opće poslove: 044/510-313;

Upravni odjel za prostorno uređenje i zaštitu okoliša: 044/635-504.

 

KORISNICI PRIVREMENOG SMJEŠTAJA OSLOBOĐENI PLAĆANJA REŽIJA

 Stradali u potresu koji su korisnici privremenog smještaja bit će oslobođeni režijskih troškova stanovanja. Vlada Republike Hrvatske  sufinancirat će te troškove ovisno o broju članova kućanstva  od 100 do najviše 160 eura mjesečno.

Pravo ostvaruju svi korisnici  smješteni u kontejnerima, počevši od dana donošenja rješenja o privremenom stambenom zbrinjavanju. Kako bi ostvarili to pravo, građani se trebaju obratiti u Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, a pravo na sufinanciranje režija utvrdit će se u pojedinačnim rješenjima.

Od 1. ožujka 2023. godine troškovi režija za stanovanje sufinancirat će se i osobama čije su nekretnine stradale u potresu, a kojima je utvrđeno pravo na financiranje najamnina i kojima se trenutno financira najamnina u zamjenskim stanovima. Oni trebaju u što kraćem roku dostaviti podatke potrebne za dopunu rješenja (ime i prezime, OIB, osobni IBAN) na e- mail financiranje.najamnine@mpgi.hr ili na adresu pisarnice Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Zagreb, Republike Austrije 20, osobno ili putem pošte.

 

PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA OBNOVU

Više  cijelom postupku podnošenja zahtjeva pročitajte na https://sisak.hr/pocelo-podnosenje-zahtjeva-za-obnovu-ovdje-pronadite-sve-obrasce-i-program-mjera2/

 

U SISKU POČELO PODNOŠENJE ZAHTJEVA ZA OBNOVU
U petak, 26. veljače u Sisku je otvoren ured Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine na adresi Ivana Kukuljevića Sakcinskog 1 (zgrada FINA-e).
Iz Ministarstva najavljuju kako će zaprimati zahtjeve za obnovu te pomagati građanima popunjavati obrasce i rješavati druga pitanja administrativne naravi.
Građani će samo uz predočenje osobne iskaznice i ispunjavanje jednostavnog obrasca moći pokrenuti postupak obnove sustavom koji je izravno povezan s katastrom, gruntovnicom i drugim službenim bazama podataka.
Zahtjeve za obnovom objekata na potresom pogođenom području nužno je popuniti najosnovnijim podacima podnositelja.

GRAD SISAK SUFINANCIRA TROŠAK NAJAMNINE GRAĐANIMA ČIJI SU STANOVI I KUĆE NEUPORABLJIVI – PN1, PN2

Građani s područja grada Siska, čije su nekretnine uslijed posljedica katastrofalnog potresa 28. i 29. prosinca 2020. godine, postale neuporabljive za stanovanje, ostvaruju pravo na sufinanciranje najamnine u iznosu do 1.000,00 kuna mjesečno, uz predočenje dokaza da ne mogu više prebivati, odnosno boraviti na adresi dosadašnjeg prebivališta, odnosno boravišta, te ugovora o najmu stana zaključenog nakon 29. prosinca 2020. godine za stan na području grada Siska i to oni koji su nakon provedenog brzog pregleda od strane statičara:

– dobili oznaku PN2 – potrebne mjere hitne intervencije i
– dobili oznaku PN1 – potreban detaljan pregled.
Sufinancirani iznos najamnine, kojeg Grad Sisak osigurava do 31. prosinca 2021. godine, uplaćivat će se na račun najmodavaca na temelju sklopljenih ugovora o najmu koji su prijavljeni Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u iznosima navedenima u ugovorima o najmu, ali ne više od 1.000,00 kuna mjesečno.

Građani koji imaju pravo na sufinanciranje najamnine, u prostorije gradske uprave (Marijana Cvetkovića 8, Sisak) od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati, mogu predati zamolbu zajedno s ugovorom o najmu.

 

NAMJENSKE KARTICE GRADA SISKA

Obavještavamo građane Siska da se mogu prijaviti za dobivanje namjenske  kartice  pomoću koje će moći kupovati građevinski i drugi materijal za otklanjanje šteta prouzročenih potresom.

Pravo na namjensku karticu u vrijednosti od 2.000,00 kn imaju građani čije kuće imaju žutu oznaku uporabljivosti PN2. Pravo na namjensku karticu u vrijednosti 1.000,00 kn imaju građani čije kuće i stanovi imaju zelenu oznaku uporabljivosti U2.

Svi koji imaju pravo na namjensku karticu trebaju se prijaviti na  http://naknada-potres.sisak.hr/ ili na Gradskoj blagajni na gradskoj tržnici Kontroba. Mole se građani koji  osobno podnose obrasce za ostvarivanje prava na namjensku karticu OTP banke da sa sobom ponesu osobne iskaznice svih ukućana.

Namjenska kartica moći će se iskoristiti u navedenim iznosima u trgovinama građevinskog materijala DIR Rubinić (Marijana Celjaka 86), Exco Sisak (Obrtnička ulica 66), Sandra-prom (Novoselska 123), BIT promet (Obrtnička ulica, Sisak) i Pevex (Zagrebačka ulica 47).

OSLOBAĐANJE ZAKUPNINE ZA POSLOVNE PROSTORE U VLASNIŠTVU GRADA SISKA U KOJIMA JE OBUSTAVLJENA DJELATNOST
Odlukom gradonačelnice Kristine Ikić Baniček svi zakupnici poslovnih prostora u vlasništvu Grada Siska oslobođeni su plaćanja mjesečne zakupnine ako su obustavili obavljanje svoje djelatnosti u vrijeme trajanja mjera suzbijanja zaraze virusom Covid-19 temeljem odluka Stožera Civilne zaštite RH. Odluka se odnosi i na sve zakupce poslovnih prostora u vlasništvu Grada Siska koji su morali obustaviti svoju djelatnost jer su objekti u kojima rade, nakon potresa i brzog pregleda statičara dobili oznaku neuporabljivo ili privremeno neuporabljivo.
Ovakvu odluku gradonačelnica je donijela zbog nemogućnosti rada i ostvarivanja prihoda, a kako bi se pomoglo zakupnicima za vrijeme pandemije virusa Covid-19 te nakon razornih potresa koji su pogodili Sisak i okolicu krajem prosinca.

 

FINANCIJSKA POMOĆ GRADA SISKA

Pozivaju se svi građani Siska kojima je objekt u kojem su stanovali dobio crvenu naljepnicu da dođu na Gradsku blagajnu na Gradskoj tržnici po interventnu pomoć od 2.000 kuna. Pravo na pomoć imaju kućanstva, odnosno obitelj, neovisno jesu li živjeli u zgradi ili kući, koja je proglašena neuporabljivom.

Pomoć podiže jedan član kućanstva za sve. Potrebno je samo predočiti osobnu iskaznicu ili neki drugi dokument s upisanom adresom na kojoj je stanovao. Ova pomoć nema veze sa štetom na objektu nego se može koristiti za sve što je bilo kome potrebno. Građani kojima nije hitno ili su trenutno izvan Siska ne moraju doći odmah po pomoć jer im to pravo ostaje do trenutka kada će moći doći po pomoć, odnosno kada se vrate u Sisak.

 

PRIJAVA ZA PRIVREMENI SMJEŠTAJ U DRŽAVNOJ IMOVINI

Obitelji čiji su objekti stradali u potresom pogođenim područjima i nemaju odgovarajući smještaj mogu podnijeti prijavu za privremeni smještaj u državnoj imovini. Građani grada Siska obrazac prijave za privremeni smještaj mogu preuzeti i popuniti od ponedjeljka do petka od 8 do 16 sati u privremenim prostorijama gradske uprave na adresi Marijana Cvetkovića 8 (Sisak, Caprag). Potrebno je ponijeti osobne iskaznice članova kućanstva, a preslike će napraviti službenici Grada Siska. Imate li presliku oznake o stanju stambenog objekta nakon procjene štete od potresa ponesite i to sa sobom.

 

 

KUNSKI I DEVIZNI RAČUN ZA DONACIJE

Grad Sisak otvorio je poseban račun za uplate za sve one koji iz Hrvatske žele pomoći stradalima u potresu. Donacije možete uplatiti na sljedeći račun otvoren u OTP banci: IBAN: HR9724070001500013097, Model: HR00, Poziv na broj: 7706-OIB uplatitelja

Grad Sisak otvorio je u OTP banci d.d. i poseban devizni račun za sve one koji iz inozemstva žele financijski pomoći za sanaciju štete nastale od potresa. Donaciju je moguće uplatiti na sljedeći način: IBAN: HR9724070001500013097, Za uplate iz inozemstva: SWIFT (BIC): OTPVHR2X, Adresa banke:OTP banka d.d., Domovinskog rata 61, 21000 Split.

 

POJAŠENJENJE KATEGORIJA UPORABLJIVOSTI ZGRADA

Nakon pregleda zgrade, a ovisno o procjeni rizika odabire se jedna od kategorija uporabljivosti zgrade. Ključno je uvijek imati na umu da je cilj procjene uporabljivosti oštećenih građevina utvrđivanje sigurnosti korištenja građevina kako bi se prvenstveno zaštitili ljudski životi, ali i sačuvala imovina. Dakle, to je preporuka s ciljem davanja savjeta građanima kako ispravno postupiti. U nekim slučajevima, ako je to moguće, uz ocjenu uporabljivosti inženjeri koji su proveli pregled daju savjet vlasnicima i stanarima što napraviti kako bi osposobili svoju zgradu za stanovanje te je učinili uporabljivom. Također, bitno je spomenuti da ocjena uporabljivosti ne govori puno o postupanju s građevinom u budućnosti, tj. treba li građevinu zamijeniti, obnavljati ili nešto treće. Čak nije u potpunosti vezana s oštećenjem nosive konstrukcije koje je nastalo u potresu. Čest je slučaj da je zgrada privremeno neuporabljiva zbog pregradnih zidova, crijepa i sličnih nekonstrukcijskih elemenata, a da je konstrukcija zgrade ostala neoštećena u potresu.
U nastavku su kratka obrazloženja oznaka uporabljivosti:
N1 – Neuporabljivo – zbog vanjskog utjecaja
Zgrada je opasna zbog mogućnosti urušavanja masivnih dijelova susjedne zgrade (najčešće zabatni zidovi i masivni dimnjaci). Uslijed takve opasnosti preporuka je da se nikako ne boravi u takvim zgradama (posebice s obzirom na veliki broj ponavljanja potresa).
N2 – Neuporabljivo – zbog oštećenja
Zgrada ima velika oštećenja u nosivom sustavu, postoje urušavanja nosivih i nenosivih elemenata. Preporuka je da se ne ulazi i boravi u zgradi. To nužno ne znači da se zgrada mora rušiti – takve odluke se donose u sljedećim fazama.
PN1 – Privremeno neuporabljivo – potreban detaljan pregled
Zgrada ima umjerena oštećenja bez opasnosti od urušavanja. Nosivost zgrade je djelomično narušena. Ne preporučuje se boravak u zgradi odnosno građani u takvoj zgradi borave na vlastitu odgovornost. Kraći boravak u zgradi je moguć, uz savjete građevinskog stručnjaka koji se odnose na potrebne mjere i ograničenje boravka (ovisno o opasnosti). Građevinski stručnjak daje preporuke za uklanjanje opasnosti.
PN2 – Privremeno neuporabljivo – potrebne mjere hitne intervencije
Zgrada ima umjerena oštećenja bez opasnosti od urušavanja, ali ne može se upotrebljavati zbog potencijalne opasnosti urušavanja pojedinih elemenata sa same zgrade. Građevinski stručnjak utvrđuje hitne mjere intervencije i daje upute korisnicima. Privremena neupotrebljivost može se odnositi samo na neke dijelove zgrade (potkrovlje, pojedini kat, stan itd.).
U1 – Uporabljivo bez ograničenja
Zgrada se može upotrebljavati. Zgrada nema oštećenja ili ima mala oštećenja koja ne predstavljaju opasnost za nosivost i uporabljivost zgrade.
U2 – Uporabljivo s preporukom o postupanju
Zgrada se može upotrebljavati u skladu s predviđenom namjenom, osim u pojedinim dijelovima gdje postoji neposredna opasnosti za dio zgrade. Građevinski stručnjak daje preporuke za uklanjanje opasnosti (primjerice dimnjaka) i preporuke korisnicima za privremeno ograničavanje boravka u pojedinim dijelovima zgrade. Nakon uklanjanja opasnosti zgrada se može koristiti bez ograničenja.