Nakon vrlo uspješne prve godine, festival ulične umjetnosti Re:Think završio je ovih dana i svoje drugo izdanje. U mjesec dana oslikavanja, Sisak je bogatiji za sedam novih murala i zidnih oslika, uglavnom velikih dimenzija.
Ovu je godinu obilježilo gostovanje velikih međunarodnih zvijezda ulične umjetnosti od kojih je svakako najveći Farid Rueda, umjetnik iz Meksika koji je u Sisku ostavio rad pod nazivom “Totem” – jedan od najvećih i najljepših svojih radova. Colectivo Licuado i Nicolas Alfalfa iz Urugvaja ostavili su Sisku dva murala koji jedan s drugim izvrsno komuniciraju: par koji čita “Priče iz davnine” i velikog Regoča koji ih promatra iza ugla. Ivan Blažetić Šumski ostavio je možda najupečatljiviji mural festivala – prikaz dječje igre pod nazivom “Vrijedi sanjati” koji najizravnije komunicira s prolaznicima. Chez 186 oslikao je 50 m dugački zid u ulici Ferde Hefelea, a Neman, Atek i Mowe su zajedno oslikali veliku horizontalnu plohu old – school grafitima. Marina Mesar OKO, jedna od najzanimljivijih hrvatskih suvremenih umjetnica, ostavila je Sisku jedan od svojih prepoznatljivih crno – bijelih radova. Gost festivala ove godine bio je i austrijski umjetnik Robin Abramović koji je došao obnoviti svoj uništeni mural “Soul”. Budući da je ideja tog murala snažna feministička poruka, mural je poslužio kao odličan uvod u iduće izdanja kada će Re:Think okupiti samo umjetnice.
Organizatorice festivala Dahna Prskalo Peco i Alma Traber istaknule su da se grad uspješno ucrtao na mapu važnih street art destinacija. Također je najavljeno kako je mapa svih završenih djela u pripremi, u tiskanom i u digitalnom izdanju.
Ovaj projekt financijski je i ove godine podržao Grad Sisak.
- Farid Rueda: “Totem” (lokacija: Braće Čulig 3)
Farid Rueda je jedan od najvećih umjetnika ulične umjetnosti u svijetu, a ovaj mural spada među njegove najbolje radove. Ruedini murali uvijek prikazuju životinje kraja u kojemu u tom trenutku stvara (u ovom slučaju, mural prikazuje lisicu, jelena i medvjeda, budući da su to životinje koje se mogu naći upravo u šumama Hrvatske). Stil Farida Ruede je prepun elemenata umjetnosti srednje Amerike, a priroda i životinje su uvijek prisutni na svim njegovim zidovima. Ideja ovog rada je potaknuti prolaznike da ponekad promisle zajedništvo čovjeka i prirode.
- Ivan Blažetić – Šumski: “Vrijedi sanjati” (lokacija: Hrvatskih domobrana 2 i Strossmayerova ulica, križanje)
Jedan od najvidljivijih murala je impozantni oslik na bočnoj fasadi zgrade na križanju Strossmayerove i ulice Hrvatskih domobrana. Izrada murala koji predstavlja zanesenu i snovitu dječju igru iz koje se maštom izgrađuju sasvim novi svjetovi, trajala je 23 dana i od svih murala ima najizravniju komunikaciju s prolaznicima.
- Marina Mesar OKO: “Silent Strength” (lokacija: Jurja Križanića 3)
Još jedan u nizu murala s feminističkom porukom, mural na trošnoj fasadi stambene zgrade u ulici Jurja Križanića je umjetničina vrlo intimna i izravna zahvala svim njenim prijateljicama koje su joj bile potpora kad joj je bilo najteže. Elaborirani crtež, naizgled jednostavan, ali vrlo detaljan u izradi, predstavlja ljudsku figuru s glavom slavuja, koja na svojoj ruci nježno pridržava ptičicu.
- Collectivo Licuado “East Meets West” (privatna kuća obitelji Zaloker, Strossmayerova ulica 22) i
- Nicolas Alfalfa: “Regoč Aqueloo” (Strossmayerova ulica 14)
Ova dva murala, jedan na privatnoj kući obitelji Zaloker, drugi na stambenoj zgradi u Strossmayerovoj ulici, iako potpuno različiti, tematski savršeno odgovaraju jedan drugome. Realistični crtež na obiteljskoj kući prikazuje par kako čita “Priče iz davnine” Ivane Brlić Mažuranić, dok ih s obližnje zgrade promatra začuđeno lice Regoča izvedenog u tehnici koja podsjeća na stare majstore gravure.
- Chez186: “Horizontals’’ (lokacija: vanjski ophodni zid Mlin i pekare Sisak, ulica Ferde Hefelea)
Iako su u ovom izdanju Festivala prevladavale velike vertikalne površine, ovaj horizontalni zid dužine 50 metara, posebno je razveselio Siščane, budući da je uljepšao plohu koja je na vrlo prometnoj ulici (Ulica Ferde Hefelea), a do ove intervencije je bila u jako lošem stanju, prekrivena slojevima prašine i smoga. Autor je uz specifičnu tonsku skalu boja odlučio ostaviti pojedine dijelove zidne površine otkrivenima, pa ja tom kombinacijom postignut zanimljiv i vrlo uočljiv efekt.
- Neman (Mateo Čuić) – Atek – Mowe: ‘’Bez naziva’’ (lokacija: Kazalište 21)
Rad sisačkog kolektiva na fasadi Kazališta 21 dio je festivala Re:Think realiziran u suradnji s Domom kulture KKV gdje vanjsko oplošje zgrade, kao i okolnih prostora u sklopu Kazališta 21, oblikuju umjetnici. Ove godine na ovom prostoru su realizirana 3 murala Robina Abramovića (Venera, dva murala u sklopu projekta Bambsy) i jedan mural sisačkog kolektiva Neman, Atek, Mowe. Obzirom da je zgrada poprilično devastirana raznim natpisima koji su bez jasnog vizualnog identiteta, ova tri umjetnika su upravo klasičnim grafiterskim pristupom obradili temu slova s dodacima motiva poput astronauta i kometa.
- Obnovljeni mural – Robin Abramović: “SOUL_pt.2’’
Inspiraciju za ženski portret na kružnom toku na ulazu u Sisak, njemački umjetnik Robin Abramović dobio je iz brazilske medijske kampanje pod nazivom “Why Not?” iz 2010. godine. Kampanju je osmislila marketinška agencija LewLara/TBWA za print promociju brazilskog portala za žene.
Ideja kampanje, pa onda i ovog murala, je poigravanje s prepoznatljivim muškim portretima 20.st (ostali portreti u kampanji predstavljaju žene kao Mahatmu Gandhija, Alberta Einsteina i Charlieja Chaplina) kako bi kod promatrača osvijestili upravo to pitanje: “Zašto ne?”. Jedina poruka iza ovog murala je upravo ta sveprisutna ženska snaga, u ovom slučaju toliko moćna da preobrazi prepoznatljivu mušku figuru u žensku.